קידום אתר באינטרנט – מה זה כולל, והאם בכלל צריך את זה?

קידום אתר באינטרנט – מה זה כולל, והאם בכלל צריך את זה?

המושג קידום אתרים באינטרנט כבר הפך מזמן למושג מוכר וידוע, ובקרב קהל שהולך וגודל מיום ליום.
גם אנשים שאינם מתחום הדיגיטל והפרסום מעידים שהביטוי קידום אתרים אכן "מצלצל להם מוכר",
אם כי רבים עדיין אינם בטוחים מה הוא בדיוק אומר.
אז אם גם אתם נתקלים במושג הזה בשנים האחרונות ואינכם בטוחים בדיוק מה המשמעות שלו,
הגיע הזמן לעשות סדר בתוך כל הבלבול הזה ולהסביר אחת ולתמיד במה דברים אמורים.

האם יש הגדרה מדויקת לביטוי קידום אתרים באינטרנט?

נתחיל מהקדמה קצרה על העולם הרחב של קידום אתרים באינטרנט:
גם אם מדובר בתחום ענק (שלמעשה הולך וגודל מיום ליום),
המשתכלל ומסתעף לתתי-ענפים שונים, התשובה הבסיסית לשאלה היא כן,
ניתן בהחלט לכמת ולהגדיר את פעולת קידום האתרים ליחידות מובחנות וברורות.
אמנם את מקום או גוף שמנטרים או אפילו מחזיקים בכל המידע הזה במקום אחד,
אך בין חברות לגופי פרסום, ובין בעלי עסקים לרשתות חברתיות ומנועי חיפוש (ובראשם גוגל).
קיימים הסכמים ברורים וניתנים למדידה עבור כל פעולה ופעולה של קידום אתרים, בין אם הוא אורגני ובין אם ממומן.

רגע, איך קידום אורגני קשור לכל זה?

אם הביטויים קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן הבהילו אתכם.
נסיר את הספקות ונסביר בקצרה כי מדובר בשני הסוגים הקיימים בקידום אתרים (ולא רק בגוגל),
כאשר קידום ממומן משמעותו פרסומות, מודעות ודפי נחיתה המובילים כולם לרכישה ברורה ומפורשת של מוצר.
ואילו קידום אורגני דומה יותר ליחסי ציבור, כלומר להעלאת מודעות למוצר או לחברה מבלי לקשור בהכרח מכירה של מוצר או שירות באופן ישיר.
מבחינה פרקטית, ההבדל בין שני הסוגים יתבטא בגוף שאליו משלמות החברות השונות עבור הפרסום:
כך, בעת קידום ממומן בגוגל למשל, החברה המפרסמת תשלם באופן ישיר לגוגל, כדי לקבל חשיפה בתוצאות החיפוש של האתר.
קידום אורגני, המפרסם ישלם למקדם אתרים מקצועי ולא לגוגל, שלמעשה המקדם זה תפקידו לעוקב אחר האלגוריתם של ענקית האינטרנט גוגל,
כך שישיג את הנוכחות האינטרנטית הטובה והמשמעותית ביותר שניתן לבקש.

קידום אתרים באינטרנט - מה זה כולל, והאם בכלל צריך את זה?

אז למה בכלל צריך קידום לאתר ?

בעידן של היום, בו התחרות העסקית כבר אינה מתרחשת בין שתי חנויות סמוכות,
אלא כל בעל עסק נדרש לפנות לקהלי יעד חדשים כדי להמשיך להיות רלוונטי.
עסק כיום אם הוא בעל משמעות, הדבר היא למכור אונליין ולהפעיל מערך משלוחים.
להיות "קיים" בלבד ממש אינו מספיק, קחו לדוגמא את המותגי הרכב הגדולים בעולם,
"אלפא רומא" החברה הייתה בירידה של ממש, לאחר שינוי, והבנת של הצרכנים שלהם,
משפט אחד שיווקי הקפיץ את המכירות של המותג ב80 אחוז, " זה שאתה נושם לא אומר שאתה חיי".
כל עסק היום חייב להבין אין רק להיות "קיים" (לפתוח ולחכות שעסק יצמח, לא יקרה ), וישנה חובה להגדיל את החשיפה עוד ועוד.
כדי לעשות זאת ניתן להפעיל מערך של קידום ממומן בגוגל וברשתות השונות, או קידום אורגני בדרך מקצוענים.
ובהקשר זה מאד להבין כי שני סוגי הקידום חשובים באותה מידה, גם אם לכם באופן אישי יש נטיה להתחבר רק לאחד מהם.
זכרו – רק נוכחות בצורה נכונה לא משנה אם בין אם זה מותג חזק או עסק מתחיל,
בכל מקום ובמגוון פעולות נרחב, תוצאות אתם תיראו אפילו מהר מאוד אל תפחדו,
תעשו חשובים ותגישו בצורה של תקציב שנתי, התוצאות יגיעו ישירו אל העסק שלכם.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות